Borimo se za pravednu stvar, a to znači da ćemo pobediti (Protojerej Novopašin)

Borimo se za pravednu stvar, a to znači da ćemo pobediti (Protojerej Novopašin)

Vremena su turbulentna. U proteklih godinu dana redovno smo slušali o neutralisanju jedne...

„Šuckori“ (Schutzkorps) – Ljudske zveri koje nikada nije stigla ruka pravde

„Šuckori“ (Schutzkorps) – Ljudske zveri koje nikada nije stigla ruka pravde

Okružni trebinjski paroh Vladimir J. Popović dopunio epohalno delo Vladimira Ćorovića o...

Kako su Srbi izgradili 40 crkava u Donbasu

Kako su Srbi izgradili 40 crkava u Donbasu

Donjeck i Lugansk ne prestaju da privlače pažnju svetske javnosti kao dva žarišta ukrajinske...

Treći svetski rat je već u toku, ali se vodi bez pucanja i raketa

Treći svetski rat je već u toku, ali se vodi bez pucanja i raketa

PRE 38 GODINA NATO JE IZVEO SLIČNU VEŽBU ZA KOJU SU U SSSR POMISLILI DA MASKIRA PRAVI...

Kusadak kod Mladenovca zaprašuju dronovima, meštani uplašeni, država ćuti!

Kusadak kod Mladenovca zaprašuju dronovima, meštani uplašeni, država ćuti!

Redakciji Srbin.info javio se Petar Nikolić, šef mesne kancelarije iz sela Kusadak kod...

Krvoločni „autokefalizam“ ateista i agnostika

Krvoločni „autokefalizam“ ateista i agnostika

Autokefalnost ne mogu da traže ateisti, agnostici, inoverni ili otpadnici iz Miraševe...

Smanjivanjem upotrebe crkvenoslovenskog jezika u Bogosluženju mi izdajemo pravoslavlje

Smanjivanjem upotrebe crkvenoslovenskog jezika u Bogosluženju mi izdajemo pravoslavlje

Jedna od metoda jezičke borbe koju su naučnici opisali je slabljenje suparničkog jezika sa...

  • Borimo se za pravednu stvar, a to znači da ćemo pobediti (Protojerej Novopašin)

    Borimo se za pravednu stvar, a to znači da ćemo pobediti (Protojerej Novopašin)

    subota, 11 februar 2023 17:52
  • „Šuckori“ (Schutzkorps) – Ljudske zveri koje nikada nije stigla ruka pravde

    „Šuckori“ (Schutzkorps) – Ljudske zveri koje nikada nije stigla ruka pravde

    četvrtak, 28 jul 2022 14:43
  • Kako su Srbi izgradili 40 crkava u Donbasu

    Kako su Srbi izgradili 40 crkava u Donbasu

    četvrtak, 24 februar 2022 14:50
  • Treći svetski rat je već u toku, ali se vodi bez pucanja i raketa

    Treći svetski rat je već u toku, ali se vodi bez pucanja i raketa

    ponedeljak, 20 decembar 2021 13:50
  • Kusadak kod Mladenovca zaprašuju dronovima, meštani uplašeni, država ćuti!

    Kusadak kod Mladenovca zaprašuju dronovima, meštani uplašeni, država ćuti!

    petak, 26 mart 2021 22:16
  • Krvoločni „autokefalizam“ ateista i agnostika

    Krvoločni „autokefalizam“ ateista i agnostika

    utorak, 26 maj 2020 22:25
  • Smanjivanjem upotrebe crkvenoslovenskog jezika u Bogosluženju mi izdajemo pravoslavlje

    Smanjivanjem upotrebe crkvenoslovenskog jezika u Bogosluženju mi izdajemo pravoslavlje

    utorak, 26 maj 2020 22:04
Zvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivna
 

Beli labud RUSIJA ĆE MODERNIZOVATI SVE SVOJE BORBENE LETELICE KOJE SU SE DOBRO POKAZALE U SIRIJI

    Jedan od aviona čija je modernizacija izvršena je strateški bombarder Tu-95. On je sada opremljen raketnim sistemom „Sprut”, i moći će da lansira najmodernije stelt rakete X-101. Međutim, nije modernizovan samo raketni sistem, već i elektronska oprema

    Vrh ruskog vojnog ministarstva je odlučio da „stavi adute” na Tu-160 zbog njegovih jedinstvenih mogućnosti. Taj avion, nakon 10 hiljada pređenih kilometara, može da baci na protivnika do 40 tona bombi i strateških krstarećih raketa, čiji je domet veći od 4.500 kilometara. Tu-160M2 će biti duplo efikasniji od svog prethodnika (Tu-160) upravo zahvaljujući potpuno drugačijoj avionici i borbenim sistemima
    Tu-160M2 će biti opremljen i novim sistemom za elektronsku borbu na bazi sistema „Himalaji”. Takvi se danas ugrađuju u lovce pete generacije PAK FA, a zaštitiće Tu-160M2 od svih raketa zemlja-vazduh. Osim toga, avion će biti opremljen najnovijim inercijalnim navigacionim sistemom BINS-SP-1 koji omogućava određivanje koordinata, kursa i brzine aviona zahvaljujući uređajima visoke preciznosti – laserskim žiroskopima i kvarcnim akcelerometrima
    Za borbene helikoptere pravi se multispektralni sistem koji će pilotu omogućavati da tokom leta prati informacije televizijskih i termografskih senzora, uređaja koji funkcionišu u različitim dijapazonima elektromagnetnog spektra i na različitim fizičkim principima (video senzori, infracrveni i ultraljubičasti pelengatori, laserski lokatori – lidari, radari). Sliku u realnom vremenu će obrađivati kompjuteri u helikopteru, a pilot će je dobijati u maksimalno informativnoj varijanti

Piše: Mihail RIČAGOV

          RUSKI avioni i helikopteri koji su se dobro pokazali u Siriji biće dodatno modernizovani. Pritom će konstrukcija aviona ostati ista, ali će biti promenjeni njihova avionika i borbeni sistemi.

          Na sajtu ruske vojne televizije „Zvezda” navode se poslednje inovacije kada je u pitanju oprema ruske avijacije.

          Jedan od aviona čija je modernizacija izvršena je strateški bombarder Tu-95. Posle uspešnog borbenog korišćenja, postalo je očigledno da će ovaj avion moći još dugo da izvršava zadatke nakon modernizacije.

          On je sada opremljen raketnim sistemom „Sprut”, i moći će da lansira najmodernije stelt rakete X-101. Međutim, nije modernizovan samo raketni sistem, već i elektronska oprema.

          Novu elektronsku opremu dobio je još jedan strateški bombarder – Tu-160. Ministarstvo odbrane je donelo odluku o modernizaciji ovog aviona.

          Vrh ruskog vojnog ministarstva je odlučio da „stavi adute” na Tu-160 zbog njegovih jedinstvenih mogućnosti. Taj avion, nakon 10 hiljada pređenih kilometara, može da baci na protivnika do 40 tona bombi i strateških krstarećih raketa, čiji je domet veći od 4.500 kilometara.

          On će biti svojevrsna prelazna varijanta dok ne počne proizvodnja novog ruskog strateškog bombardera-nosača raketa PAK DA, u kojem će elektronska oprema spojiti mogućnosti najnovijih tehnologija i elektronske borbe.

           Po rečima konstruktora, Tu-160M2 će biti duplo efikasniji od svog prethodnika upravo zahvaljujući potpuno drugačijoj avionici i borbenim sistemima.

           Konstruisanjem novih sistema za navigaciju i upravljanje naoružanjem, sredstava za kontrolu i sistema za merenje potrošnje goriva za „Belog labuda” bave se koncerna KRET.Po rečima savetnika prvog zamenika generalnog direktora KRET Vladimira Mihejeva, njegova „pmet” će imati otvorenu arhitekturu na bazi integrisane modulske elektronske opreme i računarskih sistema bez uvoznih elemenata i delova.

          „KRET je već danas značajno napredovao u radu nad sistemima faktički novog aviona, što će biti Tu-160M2 nakon ponovnog pokretanja njegove proizvodnje” – rekao je Mihejev televiziji „Zvezda”. Planirano je da novi sistem elektronske opreme bude napravljen do 2020. godine.

          Valja istaći da se moderna elektronska oprema vojnih aviona više ne može zamisliti bez sistema za elektronsku borbu integrisanog u opremu aviona. Po rečima konstruktora, Tu-160M2 će biti opremljen novim sistemom za elektronsku borbu na bazi sistema za elektronsku borbu „Himalaji”. Takva se danas ugrađuje u lovce pete generacije PAK FA.

          Prema KRET, taj sistem je danas jedan od najmodernijih na svetu. On će zaštititi Tu-160M2 od svih raketa zemlja-vazduh. Osim toga, avion će biti opremljen najnovijim inercijalnim navigacionim sistemom bez platforme BINS-SP-1. Ovaj proizvod „Moskovskog instituta za elektromehaniku i automatiku” omogućava određivanje koordinata, kursa i brzine aviona zahvaljujući uređajima visoke preciznosti – laserskim žiroskopima i kvarcnim akcelerometrima.

          Po potrebi, „Beli labud” može bukvalno da se orijentiše prema zvezdama zahvaljujući sistemu za astrokorekciju. Valja naglasiti i važnu odliku sistema BINS. On omogućava da se sa sigurnošću određuju koordinate, čak i kada protivnik koristi sredstva za elektronsku borbu koja mogu da guše ili čak imitiraju lažne signale satelita za navigaciju.

          Za borbene helikoptere, koji se nalaze u epicentru borbenih dejstava, a ne iznad borbi, poput strateških aviona, KRET pravi multispektralni sistem za tehničko osmatranje.

          Pilot helikoptera tokom leta mora da prati ne samo  podatke na uređajima, već i spremnost oružja, trenutnu borbenu situaciju i ciljeve. Njemu pristižu informacije direktno na vizir kacige. Tamo se projektuju informacije iz televizijskih i termografskih senzora, uređaja koji funkcionišu u različitim dijapazonima elektromagnetnog spektra (vidljivom, infracrvenom, ultraljubičastom, laserskom, radio) i na različitim fizičkim principima (video senzori, infracrveni i ultraljubičasti pelengatori, laserski lokatori – lidari, radari).

          Sliku u realnom vremenu obrađuju kompjuteri u helikopteru i šalje se u maksimalno informativnoj varijanti. Sve to značajno proširuje granice osmatranja u bilo koje vreme dana i bilo kojim vremenskim uslovima, povećava preciznost i brzinu reagovanja posade na promenjene okolnosti.

          „Sada smo u fazi izrade maketa glavnih funkcionalnih komponenti sistema i njegove matematičke podrške, kao i vršenja njihovih ispitivanja na zemlji” – istakao je Mihejev. Po njegovim rečima, takve sisteme i njegove elemente će u perspektivi moći da koristi i civilna tehnika.

          Još jedna vest vezana za elektronsku opremu letelica je bilo saopštenje korporacije OPK o uspešnom završetku rada na sistemu za radarsku identifikaciju „naš-njihov”. Taj sistem je predviđen, pre svega, za napredne i modernizovane avione Su-35S, PAK FA i Il-76, ali može da se integriše i u elektronsku opremu starih aviona.

          Sistem „naš- njihov” je neophodan za određivanje državne pripadnosti aviona, njihovu identifikaciju i zaštitu „naših” od pogađanja greškom.„Većina sistema za identifikaciju „naš- njihov” je danas tehnički zastarela. Visoka energetska uočljivost takve opreme je važan demaskirajući faktor, koji može da iskoristi protivnik prilikom gađanja mete” – istakla je prva zamenica generalnog direktora Centralnog naučno-istraživačkog instituta za ekonomiju, informatiku i sisteme upravljanja Ina Grigorenko.

          Po njenim rečima, novi sistem ima znatno povećan domet, kao i zaštićenost od smetnji, a smanjena je izlazna snaga predajnika. Sve to omogućava da se značajno poveća nivo elektronske i energetske skrivenosti priliko rada sistema, smatra Grigorenko.

          Sistem je 2016. godine uspešno prošao preliminarna ispitivanja i demonstrirao je visok nivo efikasnosti u složenoj elektronskoj situaciji, kao i prilikom ekstremnih temperatura  i mehaničkih oštećenja.

           Generalno, ruska vojna industrija konstruiše ne samo novo naoružanje, već i novu elektronsku opremu za vazduhoplove, koji će letove ruske avijacije učiniti bezbednijim i podići letelice na viši nivo.

---

Izvor: Fakti

21 novembar 2024